onsdag 14. september 2011

Dager til hjemreise...!

Noe i likhet med dette innlegget skrev jeg dager før vi dro fra Norge..nå er vi altså her igjen. Vi skal hjem. Vi skal pakke oss ut, nok en gang, vi skal forlate dette som har vært base-camp nå i et halvt år. Så.....hvordan var det egentlig? Det er nok for tidlig å si, vi må lande i Fjellveien først, og sette igang AS familie før vi kan se tilbake med riktig åpne øyne. Men hvordan er det NÅ?

Vel, akkurat nå går vi bare rundt i Bangkok og lever et annet liv i hodet. Vi er på vei hjem, mentalt, mens det fortsatt er noen ting som skal gjøres ferdig her. Kaja har sin siste dag på Montessori-skolen i dag. Hun gråt når jeg dro på mandag..hun skjønner selvfølgelig også at noe skjer, og selv om hun nok ikke er redd for at vi skal dra uten henne, vil hun være nær til enhver tid. Tiril holdt leven en god stund i natt, og når det ga seg, måtte jeg sove hos Kaja. Vi er virkelig sammenspleiset nå, vi har fått så mye tid sammen, og har behov for å være alle fire!

To av tre kofferter er delvis pakket, men jeg antar at de sikkert må pakkes igjen..aldri noen god ide å pakke en uke før man drar (vent...en og en halv uke før man drar).  Men, hva skal jeg gjøre her ellers? Jeg har ryddet unna litt her og der, gitt bort en del ting, flytet litt på ting...hehe..sånn som bare er tidsfordriv! Vi har avtalt avskjedskveld med venner (og denne gangen, sannsynlig farvel for alltid..) Bjørn gjør sine siste, tapre opptredener på skolebenken, han føler vel at mye av stoffet (som hvilke dyr kan man bruke til hvilke forskningstester..)ikke er direkte sentralt, men finner det artig iallefall.. og når han sitter og kjeder seg litt, tenker han: "det er et sted som er kjedeligere enn her: Parichaten!!..der jeg er.

Skapene begynner å tømmes for mat, heldigvis er Teen her og lager mat to ganer i uka fortsatt..heldige oss! Vi lever med andre ord litt i påvente av avreise. Av denne grunn har vi bestemt oss for å ha fire dager på Koh Samui, en visstnok nydelig øy i sør. Sol, bading, dykke litt, kanskje sykle litt rundt..slappe av. Vi har en liten villa med stue slik at de voksne ikke trenger å sitte på gangen etter klokka 1930, det blir superdupert. LUR ide Bjørn!! Vi flyr på fredag kveld og blir til tirsdag, og da er det avskjedsfest på skolen og avskjedsmiddag med japanerne, strømavlesning, gjennomgang av leiemøbler og avreise klokka 1140 torsdag...


2 kommentarer:

  1. Ble nesten litt trist jeg også, her jeg sitter og leser. Men nyt dagene på den øya, høres fantastisk deilig ut. Klemklem fra Ingegerd.

    SvarSlett
  2. Nyt de siste dagene Elisabeth. Kos dere. Vi venter på dere her hjemme med høstluft, nye babyer, ullgenser, kafe og jentekvelder. Gleder meg til å se deg. Klem

    SvarSlett